In Venice you pay for Everything - Reisverslag uit Venetië, Italië van Pieter Andel - WaarBenJij.nu In Venice you pay for Everything - Reisverslag uit Venetië, Italië van Pieter Andel - WaarBenJij.nu

In Venice you pay for Everything

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

02 September 2009 | Italië, Venetië

Ahoy Landrotten,

Hierbij weer even een bericht vanaf zee… Het is weer alsof ik nooit weg ben geweest, het is alleen een ander schip en net even iets anders geregeld!
Eerste dag wederom een mooi hotel, met genoeg ruimte voor twee. Nooit vervelend na ow zo lange reis… Avonds Venetië in geweest om wat te eten en een beetje rond te kijken…
Even wat eten met z´n drieën werd een rekening van 80 euro, want je betaald hier voor alles!! Zelfs voor je bestek, en dan mag je het daarna niet mee nemen…
Daarna is de cruise en ook het werk dan echt weer begonnen. Zijn redelijk lange dagen maar kwam nu sneller in een ritme dan de vorige keer. Jammer is wel dat ik niet heel van kan zien van alles havens waar ik kom. Maar toch als het even kan ga ik van boord. Van de week waren we in Istanbul, toch even 2 uurtjes van boord geweest, van een afstand naar moskeen staan kijken en rond gerend op de grand bazaar. En ook een paar keer verdwaald, maarja gelukkig toch weer het schip gevonden.
Eer gister waren in Kusadasi, Turkije en ook de wal opgegaan. Maar dan om wat huishoudelijke boodschappen te doen… Ja moeders doet de was niet meer dus zal toch weer zelf moeten doen.
Gister in Santorini !!! Wat een mooi dorp is dat. Met de kabelbaan omhoog, en wat rondgelopen in het stadje. Toen we terug wilde stond er een rij mensen te wachten voor de kabelbaan van hier tot Rome, dus we hebben de trappen maar genomen. We konden ook met een ezel naar beneden gaan maar het leken meer op paarden, die ze zo waren geknipt dat het ezels leken. Maar de echte toeristen vonden het prachtig…
Op dit moment liggen we in Griekenland, en dan weer richting Venetië om daarna de volgende cruise richting Barcelona te varen. Waar ik hopelijk weer even kan lunchen met Hannah! Ja, we zoeken elkaar altijd toch wel weer even op. Is het niet in Nederland of Aruba, dan maar Barcelona!

Moeders, ben ook nog met me studie bezig hoor! Wacht op reactie van school wat is een deze dagen vast zal krijgen!

Ahoy! Pieter

• 02 September 2009 - 14:24

Peter Nieuwenh:

Het is door geheel Italie gebruikelijk dat er een bedrag op de rekening komt voor pane e coperto (brood en couvert). je kunt dit inderdaad 'betalen voor je bestek' noemen, maar je zou ook 'basisbedrag' of 'opstaptarief' kunnen zeggen.
    pn

• 02 September 2009 - 19:58

Esther V.d Kwast:

Ha Pieter! Ook al spreken we elkaar echt nooit meer, vind het altijd leuk om je verhalen te lezen! Wist dus ook niet dat je alweer weg ging! Maar zo te horen gaat het goed met je..!! :) Groetjes Esther

• 03 September 2009 - 06:43

Stephanie:

Pietertje, piethah! wat een verhalen weer heerlijk!
    Hoelang gaat deze reis van je duren. (sorry normaal kan ik dit soort dingen verifiëren bij Hans b. maar die heeft een daggie vrij op zn verjaardag)
    Heeel veel succes, plezier en misschien zien we elkaar nog een keer na deze reis van je! xxxx

• 03 September 2009 - 07:45

Modv:

Dag Pieter,

Vooral de laatste zinnen van je bericht maken me blij. Een zoon die zelf de was doet en met zijn studie bezig is. Je bent een voorbeeld voor ons allemaal.
    Goed om even een berichtje van je te lezen.Vverdwaal niet in al die steden. Ik ben niet de enige die altijd verdwaalt. Dit wordt een kort bericht , want ik wordt geacht thuis te werken en er moet nog veel gedaan worden.

• 03 September 2009 - 09:43

Josine:

Hey Pieter,
    Grappig dat je Venetie aandoet,zit zelf in Bologna voor een half jaar.en ja,ze laten je echt voor alles betalen, maar gelukkig is de taxi goedkoper als je een meisje bent.Verder alles goed?

• 05 September 2009 - 09:11

H@NS:

Hey Pieterz! Goed te horen dat je het gewoon weer naar je zin hebt.. net alsof er niets verandert is!

Succes en werkze weer ff!!