Alaska Seizoen so fare - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pieter Andel - WaarBenJij.nu Alaska Seizoen so fare - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pieter Andel - WaarBenJij.nu

Alaska Seizoen so fare

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

16 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Ahoy landrotten,

Hier weer een bericht van overzee. Wij zitten alweer ruim twee maanden in het Alaska seizoen, en tot heden bevalt het me zeer goed. Provsions bevalt me erg goed. Hard werken, lange dagen maar dat was te verwachten. Er zit een goede regelmaat in het dat maakt het toch wel goed te doen allemaal.
Alaska blijft toch wel een van mijn favoriete plekken om aarde. Een totaal andere omgeving dan Nederland of het Caribische gebied. Aan het begin van het seizoen is het er vooral nog koud en nat. De bergen zijn nog bedekt met sneeuw, en nu later in het seizoen komt de natuurlijk langzaam tot leven. We gaan geregeld met een groepje hiken in het de bergen. Zo heb ik al Mt. Juneau en Mt. Roberts beklommen. Heb zelfs al heuse wandel schoenen gekocht en echte wilde beren gezien!!!! Sommige mensen aan boord verklaren me voor gek, naast 10 uur werken per dag ook nog 5 uur gaan hiken. Ik vind het heerlijk, even van het schip af, totaal andere omgeving, therapeutisch bijna. En goedkoper dan naar een echte zielenknijper gaan.
Verder is er ook voldoende ontspanning aanboord. Eens in de zoveel tijd een potje bingo, of een nationale feest dag. Zoals de 4th of July. De Amerikaanse Koninginnen dag, crew feestjes. Verder ga ik vaak in Seattle ook de wal op. Heb een aantal vrienden wonen daar, en die laten graag de omgeving zien. Vorige maand was de Gaypride in Seattle, helaas was ik niet bij de echt parade, maar was een erg gezellig dag. Verder hebben ze me downtown laten zien, space needle en nog meer toeristische plekken. Altijd handig zo´n lokale travelguide.
Binnenkort komt Hannah voor twee weken aanboord, dus dat gaat zeker ook gezellig worden. Ik heb nog een 2 maanden te gaan in Alaska en dan gaan we de South Pacific cruise maken. Dus voordat je het weet ben ik alweer op Nederlandse bodem.

Ahoy

  • 16 Juli 2011 - 06:26

    Martijn:

    Hey Pjoter,

    Zo te zien vermaak je je prima, mss moet ik ook maar es een Alaska Cruise gaan maken..:-)

    Have fun nog ff.

    M

  • 16 Juli 2011 - 08:50

    Esther V.d. Kwast:

    Ha Pieter! Goed om te horen dat je naast werken ook nog een hoop andere leuke dingen doet! Veel plezier en succes met alles! Groetjes Esther

  • 16 Juli 2011 - 09:05

    Jeroen:

    Dudio!

    Nog steeds living the good life dus.. Ik moest het helaas met een weekje duitsland doen voor mijn werk afgelopen week :P
    Wel te grappig dat je gewoon als een echte hollander in je spijkerbroek boven op die berg staat!
    Veeel plezier als hannah er is, ik ben natuurlijk wel een beetje jaloers ;) ik weet zeker dat ze een onvergetelijke reis mee gaat maken! Tot snel,

    Jeroen

  • 16 Juli 2011 - 11:34

    Popjeeee:

    Ik heb dr zin in!!

    Dikke kus!

  • 18 Juli 2011 - 09:05

    Kerel:

    waar haal jij die energie vandaan, wat top om te lezen dat je zo veel plezier hebt aan de andere kant van de wereld.

    tot snel
    grtz
    Anco

  • 18 Juli 2011 - 15:27

    Modv:

    zie vorig reisverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Pieter

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 39725

Voorgaande reizen:

18 Maart 2011 - 01 November 2011

Back to the Westie 2011

06 Augustus 2010 - 13 Januari 2011

Nieuw Amsterdam 2010

23 Oktober 2009 - 13 December 2009

Hal Part 3

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

HAL part 2

24 Januari 2009 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: