Christmas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pieter Andel - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pieter Andel - WaarBenJij.nu

Christmas

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

24 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Ahoy Landrotten,

Het is al weer enige tijd geleden dat ik iets van me hem laten horen. But dont worrie!! Still alive!
Het zijn alweer de laatste loodjes voor mij. Nog een twee weken en dan kom ik weer naar het koude Nederland. Het land met vertragingen, files, sneeuw en nog meer sneeuw.
Het vertoeven in het Caribische gebied in dat opzicht een stuk aangenamer. Zon, zee strand en nog wat meer zon!
Enkele weken geleden is Jeroen twee weken aanboord geweest, een heeft heerlijk de toerist uitgehangen. Ondertussen was ik wel gewoon hard aan het werk, maar had wel wat tijd om soms samen wat te doen. Voor foto´s zal je toch echt bij Jeroen moeten zijn.
Ondertussen heb ik weer bijna alle eilanden in het Caribische gebied aan gedaan. En in deze functie iets meer tijd gehad om ook de wal op te gaan. Zo heb ik een duik gemaakt in Grand Turk. Een skype sessie gehad met Wolfgang en de rest van de familie in San Juan. En eindelijk heerlijk kunnen genieten van Half Moon Cay, deze keer hoefde ik namelijk niet op het eiland te werken.
Verder hebben we ook Sinterklaas gevierd met de Nederlandse officieren aanboord. Met alles er op en eraan. Dus cadeau, gedicht en surprise. En dat ging allemaal zonder problemen :)
En had ik ook de edele taak om dit jaar een van de zwarte pieten te zijn, samen met een trainee uit Australie. Die begreep niet helemaal de humor erachter, maar het was zeker een geslaagde avond. Zeker gezien het feit dat je op een schip zit, en niet zomaar van alles voorhanden hebt.
Ondertussen is het schip in een Kerststemming. Alle hutten hebben een kerstkrans op de deur, overal staan kerstbomen en op de romp staat Happy Holidays. Uit de speakers komt kerstmuziek, en werkt de crew met kerstmutsen op. Blijft nog steeds een aparte gewaarwording, kerst met 30 graden.
Voor de crew wordt een hoop geregeld en gedaan voor kerst. Gister hadden we een Weihnachtsmarkt. Een soort van Nacht van Sassem, maar dan aanboord van het schip, met heeeeeeel veel eten en drank. Verder is er morgen een speciaal dineer voor de crew en wordt er in de Show Room gezongen door drie koren. Een Indonesisch koor, Filippijnse koor en een internationaal koor. Zelfs ik ga mee doen, hoewel het wel de planning is om ergens achterin te gaan meebrommen…
Gister waren we op Curaçao en daar hebben we als bedrijf zijnde cadeau gegeven aan de arme kinderen van het eiland. Verder was er ook nog een hele ceremonie vanwege het feit dat het de eerste port of call was voor de Nieuw Amsterdam in Curaçao. Toen we avonds weg gingen werd er vuurwerk afgestoken. Als bedankje toeterde de kapitein meerder malen terug. Maarja onze toeter is iets groter dan normaal, dus iedereen die wakker is geworden daar. Onze excuses.
En dan zit de kerst er alweer zo’n beetje op aanboord. We liggen 26 december in Fort Lauderdale, dus gewoon aan het laden die dag. En dan komt de Nieuwjaars cruise, en wat er dan allemaal gaat gebeuren weet ik nog niet. Dan is het nog maar een weekje en stap ik op het vliegtuig.
Dus dit zal voorlopig weer even het laatste bericht zijn.
Aan een ieder fijne feestdagen toegewenst! En tot volgend jaar!

Ahoy! Pieter

  • 24 December 2010 - 07:36

    H@NS:

    Hey man, klinkt allemaal weer als een feest aan boord. Laatste dagen, maar met die drukte heb je niet eens tijd om af te tellen denk ik. Fijne kerst en oud-en-nieuw en tot snel in 2011!

  • 24 December 2010 - 07:49

    Annemieke:

    Merry Christmas and a Happy 2011! X

  • 24 December 2010 - 08:25

    Arthur:

    found ya! Lekker bezig daar;) Geniet van je laatste weken!

  • 24 December 2010 - 09:59

    Esther V.d. Kwast:

    Ha Pieter!

    Super gaaf weer allemaal!!! Je foto's zijn ook onwijs leuk! Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar! Groetjes Esther

  • 24 December 2010 - 11:34

    Hannah:

    Hey lief,

    Fijn dat je het nog zo leuk hebt! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je daar zit en hoe de omgeving er uit ziet, leukleukleuk dus! :) Jammer dat bellen gisteren niet lukte, kreeg wel inkomende oproep maar als ik opnam hoorde ik niets.. niks aan te doen, nog maar eventjes en je bent hier weer! Gaan we zeker weten daten!

    Geniet nog ff en dikke kus!

  • 24 December 2010 - 16:39

    Tamar:

    hey hey,

    echt super weer allemaal..
    geniet nog ff van je laatste weekjes!!!
    zien elkaar snel :D
    alvast gelukkig nieuwjaar!

    kusssssssssssssssssss

  • 24 December 2010 - 17:05

    Myrte:

    Wat een leuk verhaal Pieter! En leuke foto's ook! Nog fijne weken op de boot en zeker nu met kerst!

    Liefs

  • 24 December 2010 - 17:46

    Jeroen:

    haha, de perfecte foto van mij zag ik al.. lekker typerend! ;)

    leuk verhaal weer!! tot snel!!

  • 26 December 2010 - 09:51

    Mama:

    Ha die Pieter,
    Na twee dagen geduldig wachten had ik eindelijk jouw mail geopend. Mijn computer is supertraag. Kun je hem de voilgende reis niet ergens overboord gooien? De plaatjes maken alles goed. Vooral Jeroen in zijn badje.
    Veel plezier met de laatste nieuwjaarscruise en tot volgende week.
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nieuw Amsterdam 2010

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Christmas

28 Oktober 2010

Schipper mag ik over varen?

09 Oktober 2010

Olympia/Dubrovnik/Venetie

26 Augustus 2010

Dinning @ the Bosporus

14 Augustus 2010

In Control
Pieter

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 39750

Voorgaande reizen:

18 Maart 2011 - 01 November 2011

Back to the Westie 2011

06 Augustus 2010 - 13 Januari 2011

Nieuw Amsterdam 2010

23 Oktober 2009 - 13 December 2009

Hal Part 3

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

HAL part 2

24 Januari 2009 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: