Here, There, Tomorrow Everywhere - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Pieter Andel - WaarBenJij.nu Here, There, Tomorrow Everywhere - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Pieter Andel - WaarBenJij.nu

Here, There, Tomorrow Everywhere

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

03 Mei 2009 | Nicaragua, Managua

Leute,
Hier weer een bericht van de andere kant van de wereld. Ik vermaak me prima, en ben ook nog hard aan het werk.
Twee weken terug hebben we het Caribische gebied achter ons gelaten om via het panama kanaal richting Alaska te gaan. Voordat we het panama kanaal in gingen nog even wezen lunchen op Aruba bij Hannah. Altijd leuk om haar weer even te zien, je verwacht elkaar 1,5 jaar niet te zien. En nu was het toch wel om de 4 weken effe kijken hoe het met Hannah is. ( Ouders van Hannah, ze maakt het goed!! Haar proposal is goedgekeurd, iets wat ik nog niet kan zeggen)
Na Aruba zijn we naar San Blas Island gevaren, dit ligt vlakbij het panama kanaal. Het eiland is kleiner dan kaageiland maar geloof dat er ongeveer evenveel mensen wonen. Totaal andere wereld, zeker voor de amerikanen. Lokale bevolking was erg vriendelijk, en kleurig gekleed. Ze proberen je wel vanalles aan te smeren, en overal moet voor betaald worden… Zelfs als je van oma een foto wilt maken, maar het was die dollar wel waard!

Hierna was panama kanaal aan de beurt… Voor veel gasten de highlight van deze cruise… Aangezien ik in Nederland al wat vaker door een sluis heen ben gegaan vond ik het eigenlijk niet heel bijzonder. Tis allemaal effe wat groter dan in Nederland, en het gaat wat sneller, en heel wat duurder!!! Per persoon moesten we 10 dollar betalen, en per ton was het ook 10 dollar… Het schip is pak hem beet 820 ton en we hebben 1900 passagiers aanboord…… You do the math….
Na een quick stop at Costa Rica was het de bedoeld om naar vier havens in Mexico te gaan. Maar aangezien daar iedereen ziek aan het worden is hebben we de plannen aangepast. Dit betekende wel dat we dan 6 zeedagen achter elkaar zouden hebben tot aan San Diego. Dus we zijn een stukkie terug gevaren richting Nicaragua en Guatemala. En daarna, zouden we vier zeedagen hebben ipv 6. Veel gasten waren teleurgesteld dat we niet naar Mexico gingen, maar better be safe then sorry…
Mijn taken pakket is in de tussen tijd ook iets aangepast. Doe tegenwoordig de Early Lido Coffee, en met Early bedoelen ze ook echt EARLY!! Normaal ben ik erg goed in het negeren van de ochtend. Tegenwoordig sta ik tussen 5 uur en half zes op om te beginnen met werken.. Wat me wonder boven wonder goed af gaat! Al een aantal zeer mooie zonopgangen gezien, 20 dozijn dolfijnen, vliegende vissen en zee schildpadden. Nu alleen de walvissen nog!!! Binnenkort weer een carrière move, ik ga de inroom dining runnen. Wat me wel goed uitkomt aangezien ik straks aanboord van de MS Oosterdam Inroom dining Manager wordt. Nog een goeie week en dan zijn we in Alaska! Time flies!! Doe dan nog 6 Alaska cruises en dan kom ik weer naar de lage landen..
So see you soon!!!

Ahoy from the Pacific Ocean!!
Pieter

  • 03 Mei 2009 - 18:28

    Esther V.d. Kwast:

    Pieter! Zo leuk om weer is wat van je te horen! Jammer dat jullie Mexico niet hebben kunnen doen, maar wel begrijpelijk! En hoe was Guatemala...!? Wat hebben jullie daar gedaan!? Zeker naar Antigua geweest?! Ik ben zelf in totaal 8 maanden in Antigua, Guatemala geweest! Lijkt me echt wel gaaf om dolfijnen en zeeschildpadden in het echt te zien...! Veel plezier nog je laatste weken!! Groetjes Esther

  • 03 Mei 2009 - 18:36

    TantAnne:

    Pieterlief!
    Blijf met al je zintuigen je reis- en werkervaringen bewust beleven! Hoop nog meer belevenissen te horen als je weer terug bent! Veel liefs, t.Anne

  • 03 Mei 2009 - 19:18

    Hannah :

    Apie!! LEUK verhaaltje!! Jammer dat we nu niet meer lekker kunnen buurten MAAR ik zie je over een paar maand alweer in Nederland woehoeee!! Ik wens je nog heeeel veel plezier en tot snel!!

    Love you, dikke kus en de groetjes aan Devon!!

  • 04 Mei 2009 - 01:23

    Alex:

    Hai Pieter,

    Geen idee waarom, maar kreeg een mailtje dat je een nieuw bericht had geplaatst. Maar gaaf man, werken op een cruiseship! Je hebt het goed naar je zin, zo te zien. Veel plezier!

    Groetjes van je Leeuwarden/Party collega Alex

  • 04 Mei 2009 - 09:03

    H@NS:

    Hoi Pieter!! Weer goed om te lezen allemaal! Erg gaaf... Prima dat je steeds bij Hannah op de koffie gaat!! En nu is het toch al voorZichtig aftellen he... Succes nog ff!!

  • 04 Mei 2009 - 12:23

    Jan-Dirk:

    Hey Pieter,

    Leuk zeg al die verhalen om te lezen, je hebt al aardig wat landen aan gedaan. Dat zal ik niet gaan halen denk ik.
    Leuk dat je er 14-8 bij bent! Tot over een paar maanden groetjes,
    Jan-Dirk.

  • 04 Mei 2009 - 13:43

    Marjan:

    hey broertje,
    leuk om weer eens wat van je te lezen.. en je bent alweer bijna thuis joepie..
    geniet ervan en tot we elkaar weer spreken. liefs en dikke kus van mij

  • 05 Mei 2009 - 22:28

    Myrte :

    Klinkt goed allemaal!
    Wat gaat de tijd hard hè?!

    Geniet nog maar lekker!

    Liefs

  • 08 Mei 2009 - 12:13

    Arlette:

    gaaf man, zo zie je toch wel erg mooie plaatsen van de wereld. Ik ben van de zomer ook in Alaska. Denk dat jij dan al weer terug bent. Ik ben er vanaf 20 juli. Laat maar even weten.
    In alaska ga je zeker walvissen zien. Dan snap je gelijk waar mijn passie vandaan komt. Geniet nog even. groetjes

  • 17 Mei 2009 - 19:54

    Kees:

    hoi,
    klinkt allemaal geweldig.
    mooi dat het zo goed gaat.
    hier is alles ook ontspannen. tot gauw.

  • 21 Mei 2009 - 17:24

    Modv:

    Ha die Pieter,

    Na ons lange telefoongesprek heb ik weinig nieuws te melden. Foto,s van de tuin hou je nog te goed. Daar ben ik niet zo goed in.
    Misschien moet ik JanDirk lief aankijken. Fotograferen is zijn lust en leven. Neem een voorbeeld aan Hannah, zij heeft haar huiswerk al gedaan. Ik ga nu verder werken in de tuin. De zon schijnt nog, het 19.30 uur. Wout is zeilen op de Kaag. Dus een ieder op zijne wijs. Werk ze nog en tot gauw.

    modv

  • 23 Mei 2009 - 09:43

    Kevin:

    Wie had dat gedacht dat jij de ochtend nog eens op zijn mooist mag mee maken.....heerlijk om te lezen!!
    Maar het klinkt echt allemaal super jammer van Mexico maar idd beter safe than sorry. Maar zie je een toekomst op het water? Of heb je al plannen als je terug komt?

    Greetzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Pieter

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 39756

Voorgaande reizen:

18 Maart 2011 - 01 November 2011

Back to the Westie 2011

06 Augustus 2010 - 13 Januari 2011

Nieuw Amsterdam 2010

23 Oktober 2009 - 13 December 2009

Hal Part 3

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

HAL part 2

24 Januari 2009 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: